這首歌真的是超超級好聽的!

歌詞又好簡單!

像我英文程度這麼差的,都可以聽幾次後就耳熟能詳...(還不敢說是朗朗上口...)

不管Michael生前有多少風風雨雨,

我想在他走了之後,應該是在他自己很祥和的快樂天堂吧!

其他部分對他不了解,畢竟他是顆超遙遠的star!

但是就單純以音樂來說,他真的是貢獻非常的多!

而他的生命也幾乎都奉獻在音樂中...不論他開不開心,他真的讓很多人感動與感謝。

 

Another day has gone, I'm still all alone

又一天過去了,我依然孤獨一人

How could this be?

怎麼會是這樣?

You're not here with me

你竟不在我身邊

You never said good-bye, someone tell me why

你從未說再見,有人告訴我為什麼

Did you have to go and leave my world so cold?

你真的要離去,讓我的世界變冷?

*Everyday I sit and ask myself

每一天,我坐下來問自己

How did love slip away?

愛怎麼會溜走?

Something whispers in my ear and says

有聲音在我耳邊輕輕細語:




That you are not alone

你並不孤單

I am here with you

我就在你身邊

Though you're far away

雖然你遠在天邊

I am here to stay

我會留在這兒






You are not alone

你並不孤單

I am here with you

我就在你身邊

Though we're far apart

雖然我倆已分開

You're always in my heart

但你永遠在我心中

You are not alone

你並不孤單



Just the other night

另一個夜晚

I thought I heard you cry

我以為聽見你在哭

Asking me to come and hold you in my arms

要我去將你擁入懷中

I can hear your prayers

我聽得見你的祈禱

Your burdens I will bear

我將背負你的重擔

But first I need your hand

但我需要你伸出手

Then forever can begin(*)

才有可能永恆



Oh, whisper three words and I'll come running

噢!只要輕喊三個字,我就會趕過去

and girl you know that I'll be there

女孩,你明白我一定會到

I'll be there(*)

我一定會趕到




You just reach for me, girl

女孩,把手伸向我

In the morning, in the evening

不管是清晨或是黃昏

You're not alone, not alone

你並不孤獨

You and me, not alone, oh,together, together...

有你有我,絕不孤單.........

























arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 yenling 的頭像
    yenling

    閃星說...

    yenling 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()